woensdag 8 augustus 2012

Maritieme broche - Maritime brooch

Voor een bootreisje maakte ik een maritieme broche. Eigenlijk heel erg simpel. Van vilt een dubbele anker geknipt, aan elkaar genaaid met borduurzijde en een dekensteek (festonsteek), een koord erdoor heen gehaald, geknoopt en er aan genaaid. Aan de achterkant een speld bevestigen en klaar is de broche.



Een met een simpel gestreept shirt heb je een echte maritieme outfit.

---
I made this maritime brooch for a boattrip. Very simple actually. Made from velt. I cut two ancers, sewed them together with embroidery thread and a blanketstitch. Pulled a rope through it and sewed it together. At the back a clip is added.

Together with a simple striped shirt you have a maritime outfit.

5 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Ik heb ook zo een shirt, zo een broche zou niet misstaan haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan :-)

    Ik heb op 5 juli de winnaars van de kaarten bekend gemaakt, misschien ben jij het wel. Check even ;-)

    Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bedoel 5 augustus (wat gaat de tijd toch snel!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk bedacht :)

    http://potatoe-potato.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...