dinsdag 2 juli 2013

Zelf strijkapplicaties maken - DIY Ironing labels


Ik maakte zelf strijkapplicaties, heel makkelijk en ook origineel. Je kan van alles een applicatie maken (als het maar op een scanner past). Ik gebruikte memory kaartjes.

Wat heb je nodig:

een scanner/printer
transferpapier (voor donkere ondergrond)
iets waar je een plaatje van wilt maken


Hoe maak je het:
Leg waar je een applicatie van wilt maken op de scanner. Hier zijn het memory kaartjes, maar wat dacht je van je telefoon, een oud cassettebandje, een foto, een tekening, een brief, de verpakking van je lievelings- chocolade of thee, etc etc.

 Kopieer het direct op speciaal transfer papier. Knip de applicatie uit.

 Ik gebruikte Action transferpapier, het vel voor donker textiel.
(let op: als je het papier voor licht textiel wilt gebruiken moet je eerst van de plaatjes spiegelbeeld afbeeldingen maken met je computer en deze vervolgens printen)

Strijk het op de textiel die je wilt. De prints lijken dof maar na het strijken zijn ze weer helder. 

Van deze twee lapjes wil ik twee etuitjes gaan maken.

Leuk toch?

---

I made my own ironing labels. It is very easy to do and original. You can make applications with different things, I used retro memory cards. 

You need:
a printer/scanner
special transfer paper (for dark fabric)
something you want to turn into an application.

Just put it on the scanner (I used memory cards, but you can use whatever you want, like: your cellphone, an old music-cassette, a photo, a drawing, the package of your favourite chocolate of tea, etc etc.) and print it directly on transferpaper. Cut out the images and iron it on the fabric. Simple and Easy. 

13 opmerkingen:

  1. Leuk idee! dank je.

    Groetjes Joke
    (Elfi-Jo)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zelf te maken inderdaad. Ik deed het eens met plaatjes van de troetelbeertjes, op een t-shirtje voor de kinderen. Maar met memoryplaatjes is het ook leuk, dat zijn altijd van die leuke tekeningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk! Ik heb dit vaak gedaan, maar dus nog nooit met m'n memoryplaatjes hihi! Goed idee hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee! Ga ik ook eens proberen:)
    Dankje voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee heb het direct gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De memory plaatjes geven mij altijd het geborgen gevoel uit mijn jeugd.
    Fijne tijd was dat.
    Wat een ontzettend leuk idee van je, zo kan ik het gevoel ook naar stof vertalen.
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee! Ik heb nog altijd een foto op mijn strijkplank staan doordat het eens misliep met dat papier :P

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb op kerstmarkt enkele applicaties gekocht en daar zat mat transferpapier op zo kon ik het later zelf op shirt strijken.
    ken iemand deze methode en waar kan ik goedkoop dit transferpapier kopen bij action kan ik het niet vinden
    zaten trouwens wat afbeeldingen tussen van poëzieplaatjes heb deze gelijk van zolder gehaald :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee. Dit ga ik even onthouden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...