zaterdag 9 juli 2011

Bonen schort - Beans apron

Ik heb een schort voor mijn tante's verjaardag gemaakt. Ze houdt van kokkerellen. Ik heb bonen-stof gebruikt voor de voorkant en gladde zwarte stof voor de achterkant. Door de gladde stof valt het makkelijk over de rest van je kleren. Ze houdt erg van de Oostenrijkse bergen, daarom heb ik berg-bloemen-lint gebruikt om de zak op de voorkant mee af te werken. Het geheel is afgewerkt met zwarte biaisband. In het schort zijn twee goten gemaakt waardoor het vastbind "lint" gaat, hierdoor past het schort altijd, of je nou groot, klein, dik of dun bent.
Ook maakte ik een kleine versie van stof voor op een eigen-gemaakte-kaart. Met wat kookingredienten erbij werd het een leuk cadeau. Ze was er blij mee!



I made an apron for my aunts birthday. She likes to cook. I used beans-fabric for the front and black-fabric for the back. The back-fabric is smooth so it easily fits over the rest of the cloths. My aunt likes the Austrian mountains, that's why I've put some mountain flower ribbon on the pocket. I used black bias binding tape to put around it. In the apron I made two "gutters" to put the tie-ribbon through, this makes it a one-fits-all apron, it fits when you are little or tall, fat or small.
I also made a mini-apron to put on a home-made card. With some cooking ingredients, it all suited well with the present. She liked it!

1 opmerking:

  1. helemaal leuk! en vooral dat kaartje erbij; wat grappig :)
    Het maakt het helemaal af op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...