zondag 25 maart 2018

DIY recycle envelop


Een nieuwe stapel nieuwe kleurrijke enveloppen.

Tijdens het opruimen van oude tijdschriften scheurde ik de mooie bladzijden er eerst uit. Via onderstaande methode kan je ze makkelijk omvormen tot leuke enveloppen. 

Ik gebruik de enveloppen om iets op te sturen (plak er eerst een adressticker op), kleine cadeautjes in te verpakken, cadeaubonnen in te verpakken, etc. Er zit geen plakrand aan de envelop, dus plak ik ze meestal dicht met kleurrijke washitape.


Maak eerst een mal door een envelop open te maken en over te trekken op karton (ik gebruikte een stuk van een schoenendoos), maar een andere verpakking kan je ook makkelijk hiervoor hergebruiken.



Knip de mal uit en je hebt een stevig patroon wat je steeds kan hergebruiken.



Trek de mal over op de bladzijde uit het tijdschrift. Je kan zo zelf kiezen wat de voorkant van de envelop wordt.



Knip uit en vouw de zijkanten om.


Lijm de zijkanten en plak de envelop aan elkaar.


De achterkant van de envelop:


De voorkant van de envelop:


Ik heb weer een hele stapel bij elkaar geplakt.... 


---

Cleaning old magazine, but first recycling the beautiful picture pages into envelopes. 

Above you find an instruction how to make such envelopes. First you make a template out of cardboard. You can reuse that over and over.
Draw onto the picture magazine page. Cut it out. Fold te sides and glue it together.

I use these envelopes to sent cards (first add a adress sticker), to wrap small presents and to wrap gift cards for example. To close the envelope use colourfull washitape.

After some cutting I have a stack of new colourfull envelopes ready to be used.





1 opmerking:

  1. Een geweldig leuk idee, ik heb ooit een mal gekocht van een mooie vorm enveloppe. Die ga ik weer eens opzoeken naar aanleiding van je mooie foto's en inspiratie.
    Bedankt en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...