donderdag 2 augustus 2018

Gevulde broodmandjes - Filled bread baskets


Na een ongeplande blogpauze van 2 maanden, nu weer eens een berichtje.

Ik maakte broodmandjes van verschillende stofjes om die vervolgens te vullen tot Hollandse cadeaupakketjes. Cadeautjes zoals je wellicht al dacht... 

Het patroon komt uit het boek Zo geknipt van Sanne&Riet. Het staat vol recepten voor je naaimachine, dit mandje is recept 19. Ik maakte het al veel vaker (zie hier) en zal het hierna vast nog vaker maken. Het resultaat is steeds weer anders, afhankelijk van welke stof je gebruikt.


Voor de binnenkant gebruikte ik effen stof. Je kan het mandje natuurlijk ook binnenste buiten gebruiken. 


Ik maakte onderstaande Hollandse vogelhuisjes van papier om in het mandje te doen, samen met typische Hollandse lekkernijen zoals drop, stroofwafels en speculaasjes.


Met een borduurzijdedraadje door het dak, kan het huisje opgehangen worden.


Voor ieder mandjes maakte ik een bijpassende label






---


I've sewn breadbaskets again. With different fabrics they all look different.  The pattern printed in the sewingbook "Zo geknipt" made by Sanne & Riet.



I've filled the baskets with Dutch Sweets. Also made Tiny Dutch paper birdhouses. 



2 opmerkingen:

  1. Superleuk! Wat een werk maar het resultaat is geweldig. Zo geknipt blijft een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Dreamstuff,

    Wat leuk de broodmandjes! Wat een gezellige stofjes. Jij gaat veel mensen weer heel blij maken.
    Lang geleden kreeg ik al eens een broodmandje van je en die gebruik ik heel vaak.
    Eerlijk gezegd niet voor brood, maar voor eitjes, appels, mandarijntjes...

    Groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...