vrijdag 12 oktober 2012

Recycle egel

Ik heb er zelf eens één ontvangen van een collega en ik heb hem thuis iedere dag in gebruik op mijn bureau. Ik stop er van alles tussen, kaarten, bonnetjes, brieven, visitekaartjes, etc. Ik heb het ook al vaker gezien op het internet, het is dus misschien voor velen al een oude bekende.

Het maken is heel makkelijk. Je hebt het volgende nodig:
    Een pocketboekje (het lijf)
    Vilt en Karton (of een viltsticker voor onder meubels) (de neus)
    Knopen, plakband en stukjes ijzerdraad (de ogen)
    En zo maak je het:




vouw de blaadjes stuk voor stuk op bovenstaande manier
 
 
Knip overtollige buitenkant van de pocket weg

 
Lijm een neus aan de voorkant

 
Bevestig ogen met plakband aan de binnenkant vast

 
en klaar is de egel!
 
Het is dus eigenlijk heel veel vouwen en wat geduld....
 
Ik maakte er laatst een paar voor vrienden voor een "australie vakantievrienden van vroeger"-dag :
 
 
 
 
 
Ik had mijn boekenkast opgeruimd en zo krijgen de pockets een goede herbestemming.
 
---
 
Do you want to know how to make this recycle hedgehog?
 You can use it on your desk to store a lot of stuff, like cards, bills, letters, etc.
 
Materials you need:
A pocketbook (body)
Felt (nose)
Buttons (eyes)
 
Making is easy: just follow the pictures above.
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. ik had ze eerder gezien maar jou uitleg is helemaal super met al deze foto's erbij

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh, da's leuk! Nog nooit gezien en aangenaam verrast. Die maak ik ook, van 't weekend nog, sé. Geeft me ook een héél goeie reden om weer eens langs de kringloopwinkel te passeren! ;-)
    Fijn met zo'n duidelijke uitleg + foto's erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het regent, het regent..én wij gaan denk ik maar egels maken; wat een super leuk idee! Dank voor de uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt voor de uitleg!! ik ga er zeker zelf ook eens eentje proberen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awww ze zijn zo schattig! Vanmiddag eens langs de kringloop om een oude pocket te scoren. (want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijn eigen boeken er aan te wagen haha emo-muts dat ik ben :P)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superidee :-) Nu nog bedenken welk boek er voor mag opdraaien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hè, ik heb hem ook al eens gemaakt als suprise bij sinterklaas met van alles er tussen. Makkelijk om te doen en o zo'n leuk kadootje.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoe geweldig!!! 'k ga vlug op zolder op zoek naar mijn "garfieldjes" ! Yèèèèèèèèèèh, we gaan egeltjes maken :-)))
    dankjewel voor de uitleg!!!
    liefs
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoveel jaren later en dan toch nog een reactie.
    Ik wilde dit al jaren eens proberen, maar wist absoluut niet hoe het moest.
    Mijn eerste egel is bijna af en ik heb besloten het met een groep kinderen te gaan doen en dit als start te nemen voor een herfst tafereel.
    Dank voor de goede uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...