zondag 1 december 2019

Advents kalender - calendar


It's the most wonderful time of the year....

December is begonnen. In huize Dreamstuff zijn we dol op deze maand en kerstmis. Voor gasten die bij ons kerst komen vieren maakte ik deze adventskalenders om af te tellen tot eerste kerstdag.



Het zijn gevulde conservenpotjes op een dienblad. Je maakt het zo:

Spaar glazenpotjes. Begin vroeg want je hebt voor één kalender 24 potjes nodig. Ga op zoek naar een dienblad, ik vond deze bij de kringloopwinkel.


Ieder potje is gevuld met nep-sneeuw


en ieder potje is gevuld met een raadsel (via google kan je veel leuke raadselsites vinden) en een cadeautje. 


Deksels erop....


Ik versierde de deksels met kerststof die is geknipt met een kartel stofschaar. Met een elastiekje zitten de stofjes vast.


Aan ieder potje zit een label met een nummer. De nummers kocht ik bij Sostrene Grene. De boompjes ook trouwens.


Sommige potjes heb ik op z'n kop gezet en een lichtjes draad (helaas op batterijen) heb ik rond de potjes gedrapeerd. Zo is het ook gezellig tijdens de lange donkere december avonden.

Heb jij ook een adventskalender gemaakt dit jaar?


---

It's the most wonderful time of the year....

December has started. We love this month and Christmas. I made these adventscalendars for folks who will spent Christmas with us. 

It is easy to make. I recycled glass food jars. Each is filled with fake snow, a riddle and a present. The lits are decorated with Christmas fabric. Each jar has a label with a number. I bought the numbers at Sostrene Grene. Also the small trees were bought there. 

Some jars are upside down and I used a christmas lightstring (unfortunately on batteries) to make it look nice also during the long december evenings. 

Did you make a adventscalendar this year?



1 opmerking:

  1. Leuk dit! Ik vroeg me op IG al af wat erin zou zitten, nu weet ik het dus! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...