zaterdag 13 juni 2015

Stilte examen..... - Quiet Exam....


Het is hier de afgelopen maanden stil geweest..... maar dat heeft een reden....
In september startte ik in de avonduren met de opleiding tot costumiere bij een modevakschool. Gewoon om patroon te leren tekenen en basis naaitechnieken te leren. Met frisse moed ging ik van start en eigenlijk ging het best lekker..... en twee maanden terug moest ik beslissen ga ik dit jaar al voor examen of doe ik het volgend jaar zoals oorspronkelijk gepland...... Het is dit jaar geworden..... volgende week zaterdag is de examendag...

Ik tekende de afgelopen tijd 4 mappen vol met patronen op schaal.


een map met rokken

een map met jurken

een map met kragen

een map met broeken en

wat kinderkleding...

ook naaide ik proefstukken: drie soorten zakken

verschillende soorten knoopsgaten

verschillende manchetten

drie soorten ritssluitingen

en hoekafwerking

ik tekende drie kragen op ware grootte en naaide ze vervolgens, ten eerste een bobbedkraag

een sjaalkraag

en een reverkraag

En nu ben ik druk met mijn examenwerkstuk, een jurk. Daarvoor maakte ik een moodboard, tekende het patroon en naaide het in elkaar. Nou,ja naaide..... ik ben nog bezig, het is nog niet af..... en volgende week zaterdag is het al zover.... 

Dus nog een weekje er tegen aan.... en dan maar zien of de examinatoren tevreden zijn.... 

best wel spannend.....

Vandaar de stilte hier op de blog.... dat jullie het weten ;)

---

It has been quiet the past few months on this blog. That has a reason .... in September I started a costumière training at a fashion school. With the aim to learn pattern making and basic sewing techniques. I started with a lot of energy and drew and drew... Two months back, I had to decide if I would do exam this year or next year as originally planned ..... I go for this year, next Saturday is the exam day.

Hence the silence on this blog .... See above .... I drew four ringbinder full, one with skirts, one with dresses, one with collars and one with pants and some childrenclothes. I also sewed all sorts of pieces: pockets, buttonholes, cuffs, zippers and corner finishes. I drew three collars at full size and then sewed them together: bobbedcollar, a shawl collar and a revercollar.

And now I'm still working on my exam outfit: a dress. I made a moodboard, drew a pattern and sewed it together. Well, i'm still sewing... it is not finished. I still have a week .... so this week i have to finish. It is a bit exiting, and I am curious what its examiners think....

11 opmerkingen:

Leuk dat je een reactie achter wilt laten! Ik lees alles en ben nieuwsgierig naar je commentaar en mening.

Thanks for leaving a comment! I read everything and like to know your comments and opinions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...